torstai 10. toukokuuta 2012

Bloggaajaesittely: Hanna


Tervehdys kaikille!

Olen Hanna Leino, Etelä-Karjalasta kotoisin oleva 2-vuotiaan pojan äiti. Tulen kirjoittelemaan täällä silloin tällöin. Koulutukseltani olen yhteisöpedagogi ja erikoistuin opinnoissani sosiaaliseen vahvistamiseen. Olen käynyt lukuisia liikunta-alan koulutuksia, kuten liikunnanohjauksen peruskurssin ja opiskellut oppisopimuksella liikunnanohjauksen lisäkoulutuksen. Lisäksi omaan BODYPUMP®-lisenssin. Kuntomaailmassa olen ryhmäliikunnan ohjaajana ja tätä nykyä lähinnä BODYPUMP®-ohjaajana, mutta olen ohjannut myös sisäpyöräilyä ja Armya.  Päivätyötä teen ohjaajana Nuorten Taidetyöpajalla etsivässä nuorisotyössä. Tykkään molemmista töistäni hurjasti, sillä ihmisen kokonaisvaltainen hyvinvointi on minulle tärkeää. Molemmat työt tukevat ihmisen kokonaisvaltaista hyvinvointia ja teen molempia töitä täydestä sydämestäni. Ohjaamisen liikunnan parissa olen aloittanut vuonna 1998 kasvattiseurassani Lappeen Riennossa.

Kuvani on otettu viime kesän Rooman reissulta.
Liikunta on ollut lähellä sydäntäni pienestä pitäen. Olen harrastanut useita eri liikunta lajeja joista kilpaillut mm. maastojuoksussa ja hiihdossa. Nykyään pelailen sählyä ja jalkapalloa ihan kuntoilumielessä. Joskus ajattelin, että minusta tulee joko liikunnanohjaaja tai liikunnanopettaja, mutta en koskaan päässyt ammattikorkeakouluun. Siihen aikaan en harrastanut, kuin yksilölajeja ja pääsykokeet painottuivat joukkuelajeihin ja mm. pallon käsittelytaitoihin. En kadu ollenkaan sitä, että en päässyt tuonne kouluun, sillä nyt saan pitää liikunnan lähinnä harrastuksena. Vanhemmalla iällä ja äitiyden myötä liikunnan harrastus on hieman muuttanut muotoaan terveysliikunnan suuntaan, mutta edelleen punaisena lankana minulla toimii, että jumpassa täytyy tulla hiki. Tosin olen myös löytänyt rauhallisemmat lajit, kuten pilates, jooga, jotka toimivat hyvin arjessa pysähtymiseen ja henkiseen puolen vahvistamiseen oman kehon kuuntelun kautta.

Vapaa-aikani kuluu perheen parissa ja liikkuessa. Tykkään käydä mm. muiden ohjaajien tunneilla, mutta myös pinkaista lenkkarit jalassa metsäpoluille, jossa saa keskittyä vaan luonnon ääniin. Ystäviä tapaan lähinnä viikonloppuisin. Rakastan saunomista ja tykkään matkustella.

Mottonani toimii: carpe diem! tartu hetkeen. Asioita ei tarvitse aina miettiä liian pitkään. Mukavaa viikkoa kaikille ja tervetuloa lauantaina kanssani BODYPUMP®-tunnille Ahjokeskukseen klo13.30.

Terveisin, Hanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti